Digitális témahét
A digitális témahét során a 2. osztályosok megismerkedtek a régi
családok életével, szövegértelmezési, olvasásstratégiai feladatokat
végezve. Kutatómunka segítségével betekintést nyerhettek József Attila
életének főbb állomásaiba. Beszélgettek a családi szeretetről, a családi
összetartozás fontosságáról. Meghallgatták József Attila: Altató című
versét, a tanulók beszámolhattak személyes élményeikről, a vers rájuk
gyakorolt hatásairól, az anya-gyermek kapcsolatról. A vers elemzéséhez
segítségül hívták az IKT nyújtotta lehetőségeket, interaktív táblán
oldották meg feladatokat. A jobb megértést elősegítve egyeztették a
képet a versszakkal, egy 10 kérdéses KVÍZ segített ellenőrizni
tudásukat, sorba rendezték a verssorokat. Programzárásaként
illusztrációt készítettek a vershez, rejtvényt fejtettek.
A digitális témahét keretében a 6. osztályban „a hős kerestetik
”projektet valósították meg. Az irodalmi hős fogalmának komplex
megközelítése által újra felevenítették az interaktív tábla segítségével
Petőfi Sándor klasszikus művét ,a János vitézt. Gyűjtöttek jellemző
tulajdonságokat róla, majd interaktív kvíz-feladatokat oldottak meg
közösen. Végül pedig „produktum” is készült: Rajzos alkotások születtek
János vitézről.
A 7. és 8. osztályok tematikus óra keretében kapcsolódtak a digitális
témahéthez „Április 11. - József Attila születésnapja – a magyar költészet napja” címmel.
Az 1. osztályosok tavasszal kapcsolatos témákat dolgoztak fel
Tavaszköszöntő címmel. Minden nap egy részfeladatot oldottak meg:
Tavaszra várva –madárhangok, madárcsicsergés, Zenehallgatás:
Vivaldi-Tavasz és megtanulták a Tavaszi szél vizet áraszt dalt, Mese:
G.Joó Katalin: A tavasztündér, Zenés verstanulás: Weöres Sándor A tündér
c verse. A gyerekek nagyon szerették a Genially játékokat: a „Bűvös
erdőben” a tündérek elveszett kincseit kellett megtalálni helyes matematikai műveletvégzéssel. A hetet Tavasztündér készítésével zárták.
Az 5. osztály a digitális eszközök használatával foglalkozott. Az
ismeretterjesztő kisfilm számos digitális eszköz szerepét, használatát
mutatta be érdekes és figyelemfelkeltő módon, melyet a gyerekek ki is egészítettek saját tapasztalataikkal.